PDA

View Full Version : Air America Takes Money From Kids?



RedFanAlways1966
08-09-2005, 01:44 PM
Our friendly RZ copy-n-pasters seemed to miss this one. No problem, I am here for them and you. Surprise, surprise, surprise....

http://www.washtimes.com/op-ed/20050728-081354-1414r.htm

Robin Hood and Air America

Did Al Franken's liberal radio network Air America divert city money for the elderly and inner-city children to itself? That's the question people should be asking this week after the revelation that the New York Department of Investigation is looking into whether hundreds of thousands of dollars were illegally transferred from a Bronx community center to Air America. Only a community paper and a few Internet bloggers seem interested in what could be an egregious case of illegal funneling of tax dollars to a private, partisan organization.

In late June, city officials designated the Gloria Wise Boys and Girls Club, a nonprofit organization that runs mentoring programs for children and day care for Alzheimer's patients, a "non-responsible city contractor." Investigators found "significant inappropriate transactions and falsified documents that were submitted to various City agencies." The city subsequently suspended the club's contracts, which run well into the millions.

It turns out, according to sources quoted anonymously by the Bronx News, that the mishandled money went to Air America. One source claims that $480,000 was wrongly transferred. The city investigation is concentrating on Charles Rosen, the club's president for 15 years, and Evan Cohen, the development director, who is a former chairman of Air America. Mr. Cohen resigned from Air America in May after the network's leasing plans in Chicago, San Francisco and elsewhere fell through.

No one has claimed that Messrs. Cohen or Rosen sought to profit personally from any transfers. The money was said to have been a "loan" from the community center to Air America, which Air America would repay with interest at some point in the future. But why the public till should be tapped to rescue a foundering news outlet was a question no one seemed to consider. Maybe Air America officers thought spending public funds on their network was a truly compelling public interest. It isn't, of course, and if the allegations are true, they reveal a misuse of tax dollars to support a partisan organization.

Air America's parent corporation Piquant LLC issued an "explanation" yesterday but did not deny the allegations. It instead tried to pin them on Air America's previous owners, on whose watch the transfer is said to have occured. That won't wash.

Most of the mainstream newspapers have ignored this story. We only found out about it through the reporting of Brian Maloney, who pieced a story together on his blog "The Radio Equalizer" which was picked up by syndicated columnist Michelle Malkin. The New York Daily News buried an item at the end of a column of news briefs. There was nothing in the New York Times, which has heaped flattering coverage on the flailing network.

Air America is struggling to find listeners, leaders and reliable funding. But should it take money from children and the ailing elderly? Al Franken and Randi Rhodes, ever the defenders of the "little guy," should explain this one.

zombie-a-go-go
08-09-2005, 02:00 PM
I don't know why people think Ann Coulter is hot. She really isn't that attractive. Of course, I've never really been all that partial to blondes, which may have something to do with it. :dunno:

Puffy
08-09-2005, 02:12 PM
Our friendly RZ copy-n-pasters seemed to miss this one. No problem, I am here for them and you. Surprise, surprise, surprise....

[/B]

You say surprise, surprise, surprise as if this is true. Aren't you the leader of "I refuse to comment on this until it is verified?" Yet, an editorial which slams Air America is true without verification simply because thats what you want to be true?

I always find it funny that you attack the source, attack the source, attack the source, right up until its something you agree with (like anything badmouthing Ted Kennedy) and then its "surprise, surprise, surprise"

Redsfaithful
08-09-2005, 02:13 PM
Any sources for this besides the Moony owned Wash. Times?

RBA
08-09-2005, 02:14 PM
Yeah, Air America is taking money from children. Give me a break. You and the Moonie Times editorial page is really reaching now.

RedFanAlways1966
08-09-2005, 02:18 PM
You say surprise, surprise, surprise as if this is true. Aren't you the leader of "I refuse to comment on this until it is verified?" Yet, an editorial which slams Air America is true without verification simply because thats what you want to be true?

I always find it funny that you attack the source, attack the source, attack the source, right up until its something you agree with (like anything badmouthing Ted Kennedy) and then its "surprise, surprise, surprise"

Dang, Puffy... ya callin' me out! :laugh:

But remember, Puffy... I have made no comments or judged anyone/anything regarding this story. Not one word from me regarding this story. I have not PRE-JUDGED. I am just sharing the story.... b/c others did not find it on their fav blogs. Or... they chose not to share this one. Go figure! You can feel free to read comments of others in their "copy-n-paste" threads. Do they pre-judge? Do they take the stories as gospel? Do you ever do this? Does Dan Rather do this?

We will see how this plays out. That is how this great country works. Innocent until proven guilty. Now tell your buddies about how this country works. You know "innocent until proven guilty". Karl Rove anyone!??! I rest my case.

RedFanAlways1966
08-09-2005, 02:19 PM
Any sources for this besides the Moony owned Wash. Times?

Google. www.google.com.

RedFanAlways1966
08-09-2005, 02:22 PM
Yeah, Air America is taking money from children. Give me a break. You and the Moonie Times editorial page is really reaching now.

Oh! You are an expert on this matter. Share with us the classified information that you have. I am curious to know. I am very patient and will wait for you to share it with us. You seem to know more about this than the average Joe. Do tell.

Puffy
08-09-2005, 02:24 PM
Dang, Puffy... ya callin' me out! :laugh:

But remember, Puffy... I have made no comments or judged anyone/anything regarding this story. Not one word from me regarding this story. I have not PRE-JUDGED. I am just sharing the story.... b/c others did not find it on their fav blogs. Or... they chose not to share this one. Go figure! You can feel free to read comments of others in their "copy-n-paste" threads. Do they pre-judge? Do they take the stories as gospel? Do you ever do this? Does Dan Rather do this?

We will see how this plays out. That is how this great country works. Innocent until proven guilty. Now tell your buddies about how this country works. You know "innocent until proven guilty". Karl Rove anyone!??! I rest my case.

Whatever - notice I have not been involved in any of the political threads lately, cause in my mind its not worth it.

However, you "innocence" would be much more believable if you didn't preface the article by saying "surprise, surprise, surprise" which clearly inplies that you believe the article to be true and are sarcastically implying that you are not surprised by the editorial.

And thanks for bringing up the Rove thing - cause all you ever did was attack the sources and say lets wait - now an accusation about Air america comes out and I fail to notice you saying lets wait and see how this plays out. Instead you say "surprise, surprise, surprise."

See the difference?

RBA
08-09-2005, 02:25 PM
This is from the Daily Kos. Since you posted from the ultra-right Moonie Times editorial staff, I think linking the ultra-left Daily Kos fitting....



THE SOURCE for the "Air America stole from poor children" claim

by maha (http://maha.dailykos.com/)

Sat Jul 30th, 2005 at 09:43:15 PDT

[See update at the end of this post]

It's fun to check in with Memeorandum now and then to see what the righties are linking to. Yesterday they were swarming like flies to a carcass to a story that appears to be phony (http://www.memeorandum.com/05/07/29/#washington_times--robin_hood_and_air_america).

I say "appears"; maybe it isn't. It's hard to tell, for reasons that I hope become apparent as you read this post. The point of this post is not to prove or disprove certain allegations, but to illustrate how, shall we say, uncritical reading and writing can create a lot of smoke without there necessarily being a fire.

So, here we go:

maha's diary (http://maha.dailykos.com/) :: ::
An editorial in the Washington Times (http://www.washingtontimes.com/op-ed/20050728-081354-1414r.htm) alleged that Air America Radio is stealing money from poor children and sick old people.





Did Al Franken's liberal radio network Air America divert city money for the elderly and inner-city children to itself? That's the question people should be asking this week after the revelation that the New York Department of Investigation is looking into whether hundreds of thousands of dollars were illegally transferred from a Bronx community center to Air America.

Now, this may be true, but it can't be verified through the Department of Investigation web site (http://www.ci.nyc.ny.us/html/doi/home.html#). And as I examined various other stories it seems no one has verified this claim with the D of I directly. So how does the Washington Times know about this outrage? From "sources quoted anonymously by the Bronx News," it says.

I live about a ten minutes' drive from the Bronx and wasn't aware there is a Bronx News. Nor could I find the Bronx News through Google. There is a Bronx Times, and the Bronx Times recently carried a story (http://www.bxtimes.com/news/2005/0701/Front_Page/005.html) about the legal difficulties of this same community center, the Gloria Wise Boys & Girls Club, but there was no mention in that story of Air America.

So for the moment, put aside the Bronx News, which may or may not exist. What about the other sources? "The New York Daily News buried an item at the end of a column of news briefs," says the Washington Times. I will return to the Daily News in a moment. The Washington Times also says,





We only found out about it through the reporting of Brian Maloney, who pieced a story together on his blog "The Radio Equalizer" which was picked up by syndicated columnist Michelle Malkin.

OK, now we're getting somewhere. So I googled for Brian Maloney--A talk host since 1993, Time Magazine compared Brian Maloney to Rush Limbaugh--and found Maloney's version of the story-- "Air America's Dirty Dough (http://radioequalizer.blogspot.com/2005/07/federal-funds-diverted-to-air-america.html)."





What happens when the mainstream media, after years of seething over conservative talk radio's success, discover its alternative got diverted public funds, earmarked instead for inner-city youth and seniors?


The answer, with one key exception: they pretend it didn't happen.

Yes, only because of a New York Daily News tidbit (http://www.nydailynews.com/boroughs/story/331339p-283184c.html) do we know that Bronx-based Gloria Wise Boys and Girls Club nearly shut down major programs recently, because almost $500,000 in governmental grant money was instead diverted to Air America's liberal radio network.




I'm sure the Air America gang would be astonished to find out they are "mainstream media's alternative" to conservative talk radio, but let's go on ... Here's the "tidbit":





In its initial announcement, the DOI said it was probing allegations that program officials "approved significant inappropriate transactions and falsified documents that were submitted to various city agencies."


According to published reports, the allegations involve Charles Rosen, the founder of Gloria Wise who has stepped down as executive director, investing city contract funds in Air America Radio, the liberal talk radio network.

Evan Cohen, Air America's former chairman, had served as Gloria Wise's director of development.




I emphasized the "published reports" line because we're going to investigate what those "published reports" are.

If you were to read this paragraph carelessly, you would think that the Department of Investigation is investigating Air America. But that's not what it says; it says the D of I is investigating the Gloria Wise Boys & Girls Club. In addition, published reports (from where?) say that Air America is involved.

On the hunt for the "published reports"-- in this paragraph, Maloney provides his chief source of information:





On July 5, for example, a community newspaper called the Gotham Gazette published a story by Michael Horowitz that laid out the evolving scandal in detail (http://www.gothamgazette.com/community/12/news/1733). Why wasn't this on the AP wire straightaway?

Maloney's link leads to a blank page, but I'm reasonably sure this is the story he's talking about (http://www.gothamgazette.com/community/12/news). In "Youth Funds Diverted to Liberal Radio Station," Michael Horowitz of the elusive Bronx News explains what he learned from "unidentified informed sources."





The Bronx News has learned, through informed sources, that the diversion of hundreds of thousands of dollars from the Gloria Wise Boys & Girls Club in Co-op City to the liberal Air America Radio is at the center of the city's probe of corruption at the local club.

Informed sources from where? The NYC Department of Investigation? The Gloria Wise Boys & Girls Club? The bar across the street? A ouija board? Michael Horowitz's butt? Horowitz never says. However, Horowitz continues,





At the center of the investigation, in addition to Charles Rosen, the charismatic leader of the local club for the last 15 years, is Evan Cohen, who resigned, under fire, as chairman of Air America Radio shortly after its start as an alternative to conservative talk radio.


Cohen, at the time the alleged transfers of funds from the Gloria Wise Club to Air America took place, was also the director of Development for the local boys' and girls' club, the News has learned.




You can read more about Evan Cohen at Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Evan_Montvel_Cohen). According to Wikipedia, Cohen resigned from (or was forced out of) his association with Air America Radio because Air America believed Cohen's numbers weren't crunching. So, it is possible (unlike rightie bloggers, I like to make a distinction between conjecture and evidence) that Air America and the Gloria Wise Boys & Girls Club were both victims of money mishandling by Cohen.

Remarkably, the most damning bit of evidence I've found so far comes from Air America itself. This statement (http://www.airamericaradio.com/press/gloriawise) says the Gloria Wise Boys & Girls Club gave money to Progress Media, Evan Cohen's company. And here's what Wikipedia says about that (http://en.wikipedia.org/wiki/Air_America_Radio):





Air America was started as part of Progress Media, which said it had amassed $30 million in venture capital prior to its debut, a claim which later turned out to be untrue (only $6 million was initially collected). Two individuals from Guam, Rex Sorensen and Evan Montvel Cohen, were involved in raising the capital but denied any wrongdoing. Cohen had an unusual history for his position in a progressive-left radio network since he was a Republican political operative in Guam and former chief of staff for Republican Governor Tommy Tanaka. Cohen dismissed concerns by saying he was a committed "progressive" and that Republicans in Guam "are left of Paul Wellstone." It was reported that Cohen had unpaid business debts in Guam, although Cohen denies this. Tommy Tanaka pleaded guilty to corruption charges in 2003.

What appears to have happened--and, note, this is conjecture again--is that the execs at Gloria Wise funneled money into Progress Media that they shouldn't have funneled. And what the righties and Michael Horowitz seem to have done is treat "Progress Media" and "Air America Radio" as synonyms, even though the two entities parted company over a year ago. Since everyone is a bit vague as to when this alleged funneling occurred, I can't tell whether it happened while AAR was still part of Progress Media, or after. And even if it was while, since AAR was (I believe) a subsidiary of PM and not the entire company, it doesn't necessarily follow that funds received by PM went to AAR.

As I said at the start of this post, I'm not attempting to prove or disprove the allegations. I'm just trying to track down where the allegations are coming from and how solidly they are sourced.

Hugh Hewitt is all over this story and provides a number of links. For example, in this post (http://hughhewitt.com/archives/2005/07/24-week/index.php#a000034) Hewitt links to a Form 990 (http://www.guidestar.org/FinDocuments/2003/133/287/2003-133287608-1-9.pdf) filed by the Gloria Wise Boys & Girls Club for the period ending Jne 2003. I looked at every page; nothing about Air America. But, by golly, it's a link to a real document. That Hewitt is one crack investigator.

In this post (http://hughhewitt.com/archives/2005/07/24-week/index.php#a000034), Hewitt writes,





The Philly Inquirer did have this story on AA last month (http://http://www.philly.com/mld/inquirer/news/magazine/daily/12240137.htm?template=contentModules/printstory.jsp), and note that it does not distinguish between the Air America of spring 2004 and Air America of today. That's because it doesn't matter who "borrowed" the money from the kids and the Alzheimer's patients. It matters where the money went --which was into Al Franken's already well lined pockets, as well as the pockets of everyone else receiving Air America paychecks at the time of the diversion.

It took some doing to get through the Philly Inquirer's highly annoying registration firewall, but I finally did. The story, posted on July 28 by Beth Gillin, Inquirer Staff Writer, is all about Air America's struggle to establish itself and grow ratings, and about how it isn't anywhere close to beating out rightie Big Mouths like Rush Limbaugh. But there's nothing in this story about Progress Media, the Gloria Wise Boys & Girls Club or any other possibly illegal misuse of money.

In other words, Hewitt links to something that one might assume supports what he says, but it doesn't.

Mr. Hewitt continues,





Here is the web site for the Gloria Wise Community Center (http://www.gloriawise.org/gwnumbers.html). Here's the link to the Center's Camp Air America. What do campers learn? Creative accounting.

Hewitt doesn't actually link to Camp Air America, btw. But here is the link (http://www.gloriawise.org/camphome.html). You can see an announcement that Morning Sedition would be raising money for the camp this June and July. Air America says (http://www.airamericaradio.com/press/gloriawise),





We at Air America Radio strongly believe in the mission of Boys and Girls Clubs to provide a safe and nurturing place for young people to learn and grow. As a result, we recently allowed the same club, Gloria Wise Boys & Girls Club, to use our name in a fundraising effort for a summer camp for children in their community.


The funding for Camp Air America was raised and collected entirely by the Gloria Wise Boys & Girls Club, and Air America promoted the camp on air and urged support for it. A link on our web site sent those interested in contributing to the camp to the Gloria Wise web site. Regrettably, the camp did not survive the closure of the Gloria Wise organization. We have offered any individuals who contributed to the camp as a result of Air America's promotion the option of a refund paid for by Air America Radio and the Club offered the alternative option of having their donation redirected to Kip's Bay Boys and Girls Club.




Not exactly a smoking gun; more like an empty water pistol.

BTW, the camp also claimed to be partnered (http://www.gloriawise.org/camppartners.html) with Coca Cola, Microsoft, and a whole lot of other organizations and foundations that (I assume) donated money or something. By Hewitt's logic, all of these companies and organizations are also under investigation.

Here's Hewitt's trump card:





CNN's "Inside Politics" (http://www.cnn.com/CNN/Programs/inside.politics/) blog sp[ecialists [sic] Abbi Tatton and Jacki Schechner spent the entire second segment of today's show on Air America's woes.




And here's the bit of CNN transcript Hewitt finds significant (emphasis added by me):





Here's the transcript of the CNN "Inside Politcs" segment on Air America's Children's Crusade: (http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0507/29/ip.01.html)


JOHNS: Air America Radio is attracting a lot of attention from bloggers today. For more on that, let's check in with CNN political producer Abbi Tatton, and Jacki Schechner, our blog reporter -- Jacki.

SCHECHNER: Hi, Joe.

Well, many of the conservative bloggers are talking about a New York investigation into the possible diversion of funds from an inner city Boys and Girls Club to the liberal radio station Air America. This started with Brian Maloney over at TheRadioEqualizer.blogspot.com.

He picked up a small mention as part of a larger article in the "New York Daily News." And as part of that article, it turns out that the former CEO of Air America was also on the board of that Boys and Girls Club. And that's where the investigation continues right now into what sort of diversion of funds may have taken place.

TATTON: Working with Brian Maloney on the store is Michele Malkin at MicheleMalkin.com. She's been really pushing it. This is a blogger driven story that she feels is not getting enough coverage in the mainstream media.

Michele has been linking to statements put out from Air America on this case. What they're essentially saying is the funds in question that are being investigated were to previous business owners of Air America, that they have nothing to do with those preview business owners and so they are not responsible for what's going on here.

The debate carrying on at DailyKos.com, whether webmaster of Air America, that's Adam Mordecai, is posting the most recent statement saying that they have no obligation to the previous business owners, but their still working with the Boys and Girls Club. And very much the Boys and Girls Club very much has the support of Air America.

SCHECHNER: That did not stop the conservative blogs from posting all sorts of headlines like "Al Franken Steals Money From Kids and Old Folks" or things like JackLewis.net, "Liberals Stealing From Poor Kids." They really, you could take your pick of blogs on this one. That sort of vein.

But over at the larger blogs like WhizbangBlog.com, they're doing what Michele Malkin and what Brian are doing, and they're looking deeper into the statement from Air America saying whatever the answers are at this point, it's not enough for them. And they are going to continue to push the investigation.

Joe, we will send it back to you.




Let's recap. What do we have so far? All allegations that the allegedly pilfered Gloria Wise money went to Air America Radio are based on one, and only one, source: Michael Horowitz in the prestigious, if ephemeral, Bronx News. And Horowitz got his information from "informed sources" of undetermined origin.

And, folks, that's it. Brian Maloney picked up Horowitz, and Hewitt and Michelle Malkin (http://michellemalkin.com/archives/003117.htm) picked up Maloney, and by means of much huffing and puffing and overheated rhetoric (Malkin: "Will Air America's self-proclaimed champions of the poor and downtrodden--Franken? Garafolo? Springer?--touch this story with a ten-foot pole?") the righties manage to create much smoke without any visible fire. The rightie bloggers link to each other's allegations as "proof"; they link to anything they can find that mentions Air America in a negative light as "proof"; but in fact nothing has been made public that supports Malkin's claim ...





Air America is being investigated in New York for diverting federal/local funds--possibly "hundreds of thousands of dollars"--meant for inner-city kids and senior into the station's coffers.

...other than the "informed sources" quoted by Michael Horowitz in the Bronx News.

The Gloria Wise Boys & Girls Club is being investigated, yes. I infer that Progress Media is involved. But no authoritative source has said that Air America is being investigated. Maybe it is, but you can't tell that from the sources provided by the righties.

Here is another part of Air America's response (http://www.airamericaradio.com/press/gloriawise) to the allegation:





If the allegations of mismanagement and corruption at Gloria Wise Boys and Girls Club are true, it is absolutely disgraceful.


As reported in the Wall Street Journal and the HBO Documentary, Left of the Dial, the company that the Gloria Wise Boys & Girls Club officials gave money to, Progress Media, has been defunct since May 2004. That company was run at the time by Evan Cohen who has not had any involvement in Air America Radio since May 2004.

The current owners of Air America Radio have no obligation to Progress Media,s business activities. We are very disturbed that Air America Radio's good name could be associated with a reduction in services for young people, which is why we agreed months ago to fully compensate the Gloria Wise Boys & Girls Club as a result of this transaction.




The literacy challenged Brian Maloney interprets (http://radioequalizer.blogspot.com/2005/07/air-america-issues-second-statement-in.html) the statement above as an admission of guilt. And if AAR washed their hands of the mess entirely, I'm sure Maloney would be whining that AAR was shirking its responsibilities.

Can we say this allegation is "undersourced"? I believe we can.

Yesterday a number of rightie bloggers linked to the Washington Times editorial quoted at the beginning of this post, creating quite a buzz. Let's check in with The Anchoress (http://theanchoressonline.com/2005/07/29/al-franken-got-paid-how/):





If you have not been following the story of how Air America sayed on the air by apparently using money meant for children and the elderly well, where have you been?


I admit when the story first broke, I figured it would be yet another story wherein the liberal/left perps get a free ride from the press (ala Sandy Berger) as the story disappears. And that may still happen...as it stands right now, the MSM has NOT covered any of this. But right now I'd say a blogswarm is begun, and that Al Franken (who is considering running for public office) has a few questions to answer along the "what did he know and when did he know it" lines.

Go-to bloggers on this are Brian Maloney (http://radioequalizer.blogspot.com/) (just keep scrolling down) who Hugh Hewitt says "owns" the story, along with Ed Morrissey (http://www.captainsquartersblog.com/mt/archives/005077.php), Michelle Malkin (http://michellemalkin.com/archives/003139.htm), Macho Nachos (http://machonachos.typepad.com/macho_nachosbra_tasty_tex/2005/07/more_on_air_ame.html), Mark in Mexico (http://markinmexico.blogspot.com/2005/07/al-franken-steals-money-from-kids-and.html), (who has a MAJOR link compilation) Wizbang (http://wizbangblog.com/archives/006589.php), LaShawn (http://lashawnbarber.com/archives/2005/07/29/airamerica/) and, of course, Hugh Hewitt (http://www.hughhewitt.com/).




And this fellow (http://flapsblog.com/?p=664) compiled a longer list of links.

But if you follow the links, what you find is that they're all just linking to each others' allegations, and the allegations are ultimately all based on the one, single, lamely substantiated source--Michael Horowitz of the Bronx News.

So, I'm fixing to send a story to one of those "newspapers" full of coupons that get stuffed into my mailbox every week about how Karl Rove is an Iranian counterspy, and we leftie bloggers can all link to that and each other and call it a "swarm." And maybe we'll get mentioned on CNN! Whatta ya say?

UPDATE: The disappointingly pathetic Commissar of The Politboro Diktat has called me a "liar" (http://acepilots.com/mt/?p=1647) because he was able to find the Bronx News by googling. Not that the Bronx News has it's own web site, mind you, because it doesn't, and that was my point. He found the Bronx News in some online directory.

Some people here on Kos Diaries found the same thing yesterday. One of them called the phone number. Nobody there. Real newspapers have staff in the office on Saturday.

I still haven't gotten my hands on a copy of The Bronx News, but that will be one of my projects next week. I suspect strongly it's an advertising circular.

But this just exemplifies the misdirection technique Righties are so good at. The Commissar does not address or disprove my point, which is that this entire "swarm" is based on the word of ONE writer, published in a very minor "newspaper," and this one writer says he got the information from two anonymous "informed sources" of unspecified origin. All other news stories that claim Air America is under investigation are basing this claim on the Horowitz article.

Lordy, righties get more and more pathetic every minute, don't they?

Note: these comments above are not RBA's, but the Daily Kos.

RedFanAlways1966
08-09-2005, 02:29 PM
For RBA... from http://en.wikipedia.org/wiki/Evan_Montvel_Cohen

Allegations were also raised that Cohen, on behalf of Air America, borrowed hundreds of thousands of dollars from a Brooklyn based charity, Gloria Wise Boys and Girls Club. Evan Cohen also served on the board of the Gloria Wise charity and was its development director. Because the Gloria Wise charity was heavily funded by the City of New York, any such loan to a start up private company would likely be illegal. That charity is no longer operating. Al Franken told the New York Sun's David Lombino he only recently (around July 2005) learned the details of the story, but that Air America's new owner, Piquant LLC, discovered the fund transfer in a forensic investigation of the previous owner. Air America's successors have acknowledged the debt (while denying responsibility) but have also promised to voluntarily pay it back. It is unclear whether that loan went to benefit Air America during its start up or was taken by Cohen. The New York Post has reported that New York State Attorney General Eliot Spitzer is going to investigate Gloria Wise and its board regarding these loans.

RedFanAlways1966
08-09-2005, 02:35 PM
However, you "innocence" would be much more believable if you didn't preface the article by saying "surprise, surprise, surprise" which clearly inplies that you believe the article to be true and are sarcastically implying that you are not surprised by the editorial.

And thanks for bringing up the Rove thing - cause all you ever did was attack the sources and say lets wait - now an accusation about Air america comes out and I fail to notice you saying lets wait and see how this plays out. Instead you say "surprise, surprise, surprise."

See the difference?

Actually, Puffy, the "surprise comment" was about someone from the other side posting a political article. Nothing to do w/ believing anything. Surprise... I stepped to the plate for our copy-n-pasters. I will wait for more information before passing judgment. That is how our country works... well, how the law works. But I can understand how you mis-interpreted what I meant. To err is human, to forgive is divine.

But I am not hear to debate what goes on in my mind. I am sharing news. Let a jury decide if someone is guilty. I can make my own opinions, but I have not given them in this thread.

The feeding frenzy on the messenger is amazing. Let us remember the comments being made here. Oh, let us remember... :D

registerthis
08-09-2005, 02:35 PM
Google. www.google.com.
OK, I Googled it. Here is what I found. Washington Times, Michelle Malkin, and a bunch of right-wing blogs--plus the daily kos, a left wig blog which refute dthe pice..

What, no Yahoo? No AP? No Washington Post? No Cinci Enquirer? No Columbus Dispatch? No UPI?

You're grasping at straws here, RFS. Next, please.


Robin Hood and Air America - Editorials/Op-Ed - The Washington ...Did Al Franken's liberal radio network Air America divert city money for the elderly and ... But should it take money from children and the ailing elderly? ...
www.washingtontimes.com/op-ed/20050728-081354-1414r.htm - 41k - Aug 7, 2005 - Cached - Similar pages


Michelle Malkin: AIR DEADBEAT: THE SAGA CONTINUESAir America Radio and its left-wing acolytes hoped the loan scandal would ... who apparently don't mind taking their money ahead of what's owed to the poor ...
michellemalkin.com/archives/003144.htm - 35k - Aug 7, 2005 - Cached - Similar pages


Michelle Malkin: AIR AMERICA: DON'T BLAME USThe Air America that stole that money doesn't exist anymore. ... thing that Piquant only bought a company that had accepted money stolen from children and ...
michellemalkin.com/archives/003127.htm - 29k - Aug 7, 2005 - Cached - Similar pages


La Shawn Barber’s Corner » Air America Issues Statement About ...Related: Air America Allegedly Stole Money From Poor Black Kids in New York ... We will submit to the taking of money from our wallets to the “free” press ...
lashawnbarber.com/archives/2005/07/29/airamerica/ - 87k - Aug 7, 2005 - Cached - Similar pages


La Shawn Barber’s Corner » Air America Allegedly Stole Money From ...Air America Allegedly Stole Money From Poor Black Kids in New York ... I think that liberals are so enamored of taking other people’s money, that they don’t ...
lashawnbarber.com/archives/2005/07/27/airamerica/ - 100k - Aug 7, 2005 - Cached - Similar pages


WizbangThe Larsonian linked with Air America Gets Funds - Women and Children Har... ... information of AA taking money from a entity that they should not have. ...
wizbangblog.com/archives/006589.php - 101k - Aug 7, 2005 - Cached - Similar pages


The Radio Equalizer -Brian Maloney: Federal Funds Diverted To Air ...More importantly, has Air America paid back any of the money to date? ... TCO: The bottom line is that Air America is not exactly taking the country by ...
radioequalizer.blogspot.com/2005/ 07/federal-funds-diverted-to-air-america.html - 134k - Cached - Similar pages


Daily Kos: Air America Radio Statement RE: Boys & Girls Club... his TV or radio broadcast (if he hasn't already) make mention of Air America "taking money from poor children" with little or no further explanation. ...
www.dailykos.com/story/2005/7/28/2028/90537 - 20k - Aug 8, 2005 - Cached - Similar pages


Daily Kos: THE SOURCE for the "Air America stole from poor ...... alleged that Air America Radio is stealing money from poor children and sick ... Air America did not know anything about it, and has returned the money. ...
www.dailykos.com/story/2005/7/30/124315/828 - 101k - Aug 7, 2005 - Cached - Similar pages


The Continuing Scandal At Air America (potential wire fraud ...Stealing money from children and elderly??? ... Now investigations are taking place charging wrongdoing and misuse of local city, state and federal funds. ...
www.freerepublic.com/focus/f-news/1455942/posts - 45k - Cached - Similar pages

Puffy
08-09-2005, 02:38 PM
Actually, Puffy, the "surprise comment" was about someone from the other side posting a political article. Nothing to do w/ believing anything. Surprise... I stepped to the plate for our copy-n-pasters. I will wait for more information before passing judgment. That is how our country works... well, how the law works. But I can understand how you mis-interpreted what I meant. To err is human, to forgive is divine.

But I am not hear to debate what goes on in my mind. I am sharing news. Let a jury decide if someone is guilty. I can make my own opinions, but I have not given them in this thread.

The feeding frenzy on the messenger is amazing. Let us remember the comments being made here. Oh, let us remember... :D

fair enough.

registerthis
08-09-2005, 02:38 PM
Actually, Puffy, the "surprise comment" was about someone from the other side posting a political article.
You mean "political editorial".

RedFanAlways1966
08-09-2005, 02:40 PM
OK, I Googled it. Here is what I found. Washington Times, Michelle Malkin, and a bunch of right-wing blogs--plus the daily kos, a left wig blog which refute dthe pice..

You're grasping at straws here, RFS. Next, please.

register, check post #11 in this thread. No Snopes from anyone? I venture to guess that someone here has checked there for it!

I am not arguing that anyone is guilty of a crime. But it looks like a loan was made. Illegal loan? We will see. That is how fairness works.

RBA
08-09-2005, 02:43 PM
RegisterThis

This is how the rightwing blogs operate. They come up with some bull story and bounce it around for awhile. Than it gets picked up by Right wing dittoheads and they call their friendly right wing radio host. The rumors get picked up by the gossip columists and furither distorted. Than the Moonie Times jumps in the act and than the talking heads on the 24 hour news channels pick it up and comment on it without any investigative reporting whatsoever. Than the right wingers write letters to the editors with threats that they aren't reporting the news and showing liberal biases. Doesn't matter if the story is wrong, the damage has already been done.

RedFanAlways1966
08-09-2005, 02:48 PM
This is how the rightwing blogs operate. They come up with some bull story and bounce it around for awhile.

So I guess this wikipedia thing is a rightwing blog? Do explain...

Speaking of bull... anyone seen Dan Rather on TV lately? :laugh:

registerthis
08-09-2005, 02:50 PM
Point of reference: Ken Lay donated over $550,025 to Bush over the years, making him Bush's number one overall donee. Ever wonder where that money came from?


Republicans Accept Money Stolen From Californians (http://www.topplebush.com/article127_recpres.shtml)

WASHINGTON - Enron Corp. employees spoke of "stealing" up to $2 million a day from California during the 2000-01 energy crisis and suggested that their market-gaming ploys would be presented to top management, possibly including Jeffrey K. Skilling and Kenneth L. Lay, according to documents released Monday.

The evidence of apparent scheming - in one recorded conversation, traders brag about taking money from "Grandma Millie" in California - is in a filing by a utility in Snohomish County, Wash. The municipal power unit north of Seattle wants refunds for alleged overcharges made by Enron during the electricity market meltdown.

The utility obtained transcripts of routinely recorded trader discussions from the Justice Department, which seized them in its Enron investigation.

While it has long been established that Enron engaged in market-gaming tactics - two top traders have pleaded guilty to fraud-related charges for manipulating California's energy market and a third awaits trial - the 450 pages of recorded conversations provide another vivid look into the organization's exploitive subculture.

They also suggest that knowledge of alleged wrongdoing may have reached the level of Skilling, Enron's former chief executive, and Lay, the former chairman.

In a Sept. 14, 2000, conversation, an employee named "Sue" from Enron's governmental affairs operation checks in with a trader named "Bob" for information that could be used in an in-house presentation to corporate executives.

"This is the time of year when government affairs has to prove how valuable it is to Ken Lay and Jeff Skilling," Sue said, according to the transcript.

The Snohomish utility identified Sue as Susan J. Mara, Enron's California director of regulatory affairs until December 2001, when she and thousands of others lost their jobs as the result of Enron's financial collapse.

In talking with Bob, whose identity couldn't immediately be learned, Mara touts Enron's success in delaying a lowering of energy price caps by state officials.

Then, still seeking helpful material for the planned executive presentation, she asks: "Do you know when you started overscheduling load and making buckets of money on that?"

Overscheduling load - a tactic that Enron traders famously dubbed "Fat Boy" - involved purposely overstating how much electricity would be needed in the future, creating the appearance of power shortages and leading to inflated prices.

Mara, who is now an energy consultant, said Monday that the recorded conversation came about as she gathered information for a budget presentation to be made to executives at corporate headquarters in Houston. "We had to show what our accomplishments were for the year," she said.

Mara said she didn't recall what the final presentation contained or which executives heard it. The presentation was not prepared expressly for Skilling and Lay, she said, even though her statement in the recorded conversation implied that they would hear it.

The trading tactics discussed on the recording weren't considered illegal or manipulative by Enron, Mara added.

Asked Monday about the transcripts, Enron spokeswoman Karen Denne declined to comment, save to say: "We have been and we're continuing to cooperate with all investigations."

Skilling's lawyer, Bruce Hiler, declined to comment. Earl J. Silbert, an attorney for Lay, could not immediately be reached.

Federal prosecutors in February brought a range of fraud charges against Skilling for his actions when he was at the helm at Enron, but none was related to trading in the California market. Lay has not been charged.

In a different conversation in the transcripts, Enron's West Coast trading chief, Timothy N. Belden, discusses the profitability of the company's strategies in California, particularly those executed by a trading desk led by Jeffrey S. Richter:

"Well he makes Š between one and two [million] a day, which never shows up on any curve shiftŠ. He steals money from California to the tune of about a million - "

At this point the other speaker interrupts, asking Belden to rephrase what he just said.

"OK," Belden says. "He, um, he arbitrages the California market to the tune of a million bucks or two a day."

Asked about the transcript Monday, Belden's lawyer, Chris Arguedas, said that it was not possible to draw conclusions about the meaning of Belden's remarks without a better sense of the whole conversation. "You can't understand words spoken unless you see the context in which they are spoken," she said.

In October 2002, Belden pleaded guilty to a federal conspiracy charge and has been cooperating with the government. Richter pleaded guilty to similar charges the following February.

A spokesman for California Atty. Gen. Bill Lockyer said the state was continuing to investigate Enron. "The comments made in these transcripts, if they're accurate, contain the kind of information that could bolster" a case against Enron, said spokesman Tom Dresslar.

Eric Christensen, a lawyer for the Snohomish utility, said the transcripts strongly suggest top Enron executives knew of the trading ploys used in California.

"It was common knowledge at least in the government relations unit, and they reported to upper management in Houston," he said.

Times staff writer Nancy Rivera Brooks in Los Angeles contributed to this report.

registerthis
08-09-2005, 02:53 PM
So I guess this wikipedia thing is a rightwing blog? Do explain...
Here's what I would like explained: Why has the only news source which has picked this story up been the Washington Times?

Oh, wait, I know...it's that darn liberal media again, surpressing a story that woul dmake the liberals look bad at the expense of conservatives. Darn them! Darn them to heck!

RBA
08-09-2005, 02:54 PM
Is Air America still on the air? I was told by some on here it wouldn't last a quarter. Than I was told when the election was over they would fold. Than I was told that they never ever will have a station in Conservative Cincinnati. Than I was told that they will never be back in Chicago or LA.

I haven't brought up Air America in awhile, because I wanted to take the high road because some of the silly comments and links some have posted here previously.

But Air America has been dying for the last 2 years and they haven't even been on the air that long. ;)

Blimpie
08-09-2005, 02:57 PM
No one has claimed that Messrs. Cohen or Rosen sought to profit personally from any transfers. The money was said to have been a "loan" from the community center to Air America, which Air America would repay with interest at some point in the future. But why the public till should be tapped to rescue a foundering news outlet was a question no one seemed to consider. Maybe Air America officers thought spending public funds on their network was a truly compelling public interest. It isn't, of course, and if the allegations are true, they reveal a misuse of tax dollars to support a partisan organization. Whether Cohen or Rosen stood to profit from this is not even important to me at this juncture--but, I find this quote to be absolutely hysterical. I mean, everybody knows that local community centers are simply awash in cash. :rolleyes: Why, instead of using that surplus to actually help the community, maybe they should scrap the corporate mission statement and refocus their efforts by trying to act like banks.

I don't know how banking negotiations work for most of you, but I can just imagine what might have happened when I walked into the bank applying for my first mortgage:

Banker: Ah, yes Mr. Blimpie. It appears that your paperwork is all in order. All we need to know is, how and when would you like to pay back this "loan"

Mr. Blimpie: Uhm...in the future?

Banker: Fantastic. Sign right here, please!

Jaycint
08-09-2005, 02:58 PM
Great entertainment guys, keep it up. :thumbup: You guys are helping me get through my workday. :)

The Baumer
08-09-2005, 05:27 PM
Impossible! I will refuse to believe this lie until it has been swept under the rug and forgotten!

registerthis
08-09-2005, 05:29 PM
Impossible! I will refuse to believe this lie until it has been swept under the rug and forgotten!
You mean like those pesky Iraq WMDs?

The Baumer
08-09-2005, 05:47 PM
You mean like those pesky Iraq WMDs?

Don't forget the time Ronald Reagan negotiated with terrorists.

Johnny Footstool
08-09-2005, 05:59 PM
You mean like those pesky Iraq WMDs?

Say what you will -- at least we stopped Iraq from attacking the World Trade Center again.

Wait a minute...